NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

L’objectiu del sistema educatiu en la escolarització obligatòria per donar solució als alumnes amb necessitats educatives especials, encara resta molt lluny d’assolir-se.
En principi la democratització del sistema actual permet que els alumnes tinguin les mateixes possibilitats de formar-se. Els alumnes amb dificultats necessiten una discriminació positiva respecte la seva formació, una de les tasques a fer a les escoles seria l’ acció preventiva, per tal d’ensenyar a cada alumne segons les seves necessitats.
Caldria doncs, dintre d’aquesta acció preventiva, un suport al professorat vers els dèficits, habilitats, aptituds i en definitiva tot el compendi de capacitats d’aquest nens. Amb la figura del psicopedagog a les escoles que orienti i ajudi a plantejar un sistema adient per cada necessitat ajudaria a que aquest nens assoleixin amb èxit l’ensenyança obligatòria.
Si fracassem amb els recursos els aboquem al fracàs escolar, però si bé és cert és que a les escoles en molts casos hi ha aquesta figura, sobre tot fen referència a les concertades, aquesta figura entra dins la ràtio de mestres/alumnes, pel que a més de les seves tasques, també dona classe, fa tutories i en moltes ocasions un llarg etc... així que en trobem que al final per atendre a tots els nens amb dificultats té, en el millor dels casos, un dia a la setmana. No cal dir que és del tot insuficient.
Per molts alumnes la falta d’un planejament d’actuacions precises des d’un primer moment, i de vegades durant tota l’escolarització fa que l’alumne, sigui víctima d’un ensenyament inapropiat al que aboquem al fracàs.

Comentarios

Entradas populares